i bet, i am right


26 augusti, tisdag eftermiddag. lite tyngre dag i skolan idag för min del, längre lektioner, mer seriöst, märks av att skolan börjar på allvar mer nu. suck. det känns faktiskt lite, sista året nu, man börjar tröttna på skola liksom.. men kul har vi fortfarande, det ska nog gå att hålla ut, mycket roligt nu sista året också såklart. matten är väl det som knappt går längre.. uscha. men jag ska klara det också, jajamän ;)

en film började vi att se idag på svenska B-lektionen, freedom writers tror jag den hette, verkar riktigt bra, en såndär film som man verkligen fastnar i, iallafall så gjorde jag det. den handlade om konflikter mellan olika etiska folkgrupper, olika hudfärg osv. situationer och problem mellan svarta och vita men så mycket annat också, relationer mellan människor, att man ska kämpa för det man vill och aldrig ge upp, sina rättigheter men också skyldigheter i samhället. en verklig histora, om sådant som innan faktiskt har hänt, och fortfarande gör på håll i världen. hemskt är det, men samtidigt spännande kan jag tycka, man blir intresserad av att veta mer..shit. måste verkligen se andra hälften av den!

efter skolan blev det att cykla hem direkt, äta lite mat och sedan upp till mitt rum och datorn. alltså inge speciellt alls. är hungrig nu igen så ska äta något snart, ikväll kanske det blir att träffa lucas en stund annars dusch och ta det lugnt.

PUSS!
Matilda


"let's play a game that you've never tried
you be the girl and I'll be the guy

let's pretend everything has changed, and then
would you love me any different?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback