update


gårdagen jaa. började med feber och magont kvällen innan, fruktansvärd sådan, ledde till samtal med sjukvårdsrådgivningen som ledde till ett besök på sjukhuset under eftermiddagen. Fram tills dess var jag och Lucas hemma hos honom och tog det lugnt bara, min älskade mammi kom och hämtade oss för att köra oss dit. Det gick väl bra där utan något definitivt resultat.. vet inte riktigt vad det kan bero på men äta nyttigt är det jag ska göra nu framöver iallafall.. knäckebröd, grovt bröd, grönsaker, frukt, fullkorn...och jag som absolut inte vill gå ner mer i vikt. Hm. Fiber-rik mat var ordet!
Något allvarligt var det trots allt inte, vilket var skönt, har nog gått och oroat mig lite väl mycket över detdär ett tag.

under kvällen blev det middag med familjen och lucas sedan övningskörning! otroligt stolt över mig själv (faktiskt) som efter att ha åkt runt på berga industri-område (faktikst) körde tillbaka enda hem!
Rondeller, Trafikljus, Vägmärken, Mötande trafik...men det gick ju jätte bra!
Och idag hade jag och syster första körlektionen. Gick bättre än jag trott, alltid varit så nervös inför den, men svårt var det ju..
Kul var det också, hoppas det går bra och rätt fort, dethär, vill ha körkort snart :)

Min dag idag har annars inte varit så lyckad, mår inte bra alls. Inte på något sätt. Hoppas verkligen jag mår bättre imorn..
det känns som om jag tänker alldelles för mycket, kan vara en bidragande orsak. Men sån är jag, det blir nog bra snart.

Nu har jag och lucas nyss lekt lite med lillebror och grannen, ikväll blir det väldigt lugnt. Vi kom på att vi ville baka bullar nu, haha, får väl se vad det blir av det..tar ju ett tag om man säger så.
Imorgon ska jag till stan med sofie & becka. Tror jag. Längesedan, ska bli roligt isåfall :)

ha det bra! PUSS
Matilda

Kommentarer
Postat av: Maja

Tur för dig då att fullkornsrik mat och grönsaker inte är förknippad med viktnedgång. :) Det är en kombo av hela kostcirkeln + hur mycket du rör dig och sådant. Bröd med fullkorn i har till exempel visats stimulera viktuppgång. :)

2008-08-12 @ 13:35:47
Postat av: Matilda

jaså? åh så bra då :) tack, nu vet jag. Kan tänka lite mer positivt, haha.

2008-08-12 @ 22:47:40
URL: http://tvillingsystrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback