Likheter och skillnader

Som rubriken avslöjar hade jag tänkt berätta lite om vad jag anser vara likt mellan oss och vad som skiljer sig, om vi skulle ta och börja med utseendet?

Skulle jag beskriva mitt utseende skulle jag börja med att säga att jag är kort och smal, hyffsat liten överhuvudtaget, inte direkt jättekorta ben som vissa kan ha om man är kort, men ändå kort till längden, är bara 1.60 ungefär. Då jag är smal väger jag inte direkt mycket heller, lite lagom då jag fortfarande är smal fast jag har "fett på rätta ställen", om man nu kan säga så. Haha. Jag är ganska konstant brun, blir lätt solbränd och har lite fräknar. Inga fina naglar då jag antingen biter av dem (tyvärr) eller så går dem av självmant. Små händer, ganska små fötter, vilket säger sig självt kanske. Mitt hår är självlockigt och tjockt, halvlångt då det hänger ner endel på ryggen ändå. Mörkt mörkbrunt, plattångat, plattar nästan alltid mitt hår. Jag har bruna ögon och kanske ganka litet och smalt ansikte men ändå rätt runda kinder. Något som många har sett skillnad på oss genom är mitt födelsemärke, ett väldigt liten prick på höger kind, gulligt, haha.
(Ganska lite för mycket utförligt kanske, men iallafall.)

De största skillnaderna jag skulle säga mellan mig och lina är att hon inte plattar sitt hår så ofta, har därför lockigt, lite längre än jag (tyvärr :p) och ljusbrunt. (Vår naturliga hårfärg). Hon är pyttelite längre än jag, handlar om ungefär 1 cm, därmed väger kanske också 1 kg mer, ingen jätte marknat skillnad direkt. Haha. Vi har ganska likt ansikte, samma ögon, samma mun i stort sett, men det är ändå något med dragen i ansiktet som skiljer oss åt, och också våra leenden är lite olika. Vi har också lite olika kroppstyp men ändå fett på samma ställen, haha, svårt att skriva om här kanske så tror jag avslutar där.. (a)

Vi är födda 12 september 1990 och är enäggstvillingar, Paulina är 1 minut äldre då hon föddes 1 minut tidigare.

Att förklara hennes utseende lite närmre tycker jag hon borde göra by herself, så därför lämnar jag det åt henne!
(men antagligen kommer det inom kort)

/Matilda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback