the look

Jaha, så nu har man fått i uppdrag att beskriva sitt utseende med, KUL ju :)

Jag har ljusbrunt hår (guldigt då det är solblekt) och bruna ögon, detta medför att många vi stött på under den tid då tilda också hade vår naturliga hårfärg har trott att vi är utländska och man har ofta fått frågan "vilket land kommer ni ifrån?" Faktum är att vi är 25% ungerskor ;) inte illa alls, då morfar är född i Ungern. Därav även vårt lockiga hår.

Att jag väger ett kilo mer än tilda är sant, men att jag väger mer än ett kilo mer, snarare 2-3 kilo mer är också sant (a) men detta valde hon minsann inte att nämna något om.. haha!
konstigt egentligen, här sitter vi och tjabbar om vem som väger mest när det finns miljoner människor som försöker gå ned i vikt, detta fenomen är ju betydligt vanligare än att det är den motsatta effekten som vi vill åt :p

Att jag är sådär 1,5 cm längre stämmer absolut, och jag har också något större fötter.. men inte är det så pass stor skillnad att vi inte kan dela skor så det är inget problem på det viset!

Vad gäller naglar så har jag nog aldrig lyckats få så korta naglar som systeryster har, men visst.. jag biter på dem ibland, framför allt när jag är nervös eller har brist på sysselsättning (usch, måste sluta!) tips?

För övrigt så är vår stil lite olik.. men ändå rätt lik om ni förstår? :p hihi

Jag hade ett stim i 8an och 9an då jag blev helt fixerad vid färgen guld, (är det ens en färg?) och speciellt då helst bruna kläder med guldaccessoarer till, hm.. detta har växt bort med tiden och jag är nog mer åt det silvriga hållet just nu.. tilda däremot har nog aldrig varit så mycket för varken silver eller guld, för henne är det romantiskt vitt eller rockigt svart som gäller kan jag tycka. Men utöver detta är vår stil faktiskt väldigt lik - vi tycker nästan alltid att samma kläder är snygga/fula då vi är istan, likaså vad som passar ihop och inte, fast vid sånna tillfällen har vi ändå rykt ihop och blivit osams ngn gång..

Måste nog säga som avslutning att jag är lite mer för att våga, lite mer för att leka med kläder, och kanske ha på mig sådana saker som man egentligen inte alls skulle se som snygga tillsammans. Det handlar om alltifrån färgval till mönster och framför allt accessoarer då jag använder detta dagligen och gillar att variera mig. Det är nästan så att jag väljer kläder efter vilket halsband eller vilka örhängen som jag vill ha, istället för att sätta ihop kläderna först och se vad för typ av accessoar som kan funka till och förhoppningsvis lyfta outfiten.

Vi är faktiskt väldigt lika, och jag beundrar dem som kan se skillnad efter att bara ha mött oss ngn gång tidigare. Det svåra med att se skillnad på tvillingar är ju faktiskt när man ser dem en och en och inte när dem står bredvid varandra på samma sätt! Så att inte alla vågar säga hej i stan om jag är själv, fastän de är nästan säkra på att jag är jag, det förstår jag.. men det är helt klart roligare att få ett hej från någon som jag vet tror att jag är matilda än att inte få ett hej av någon som jag vet att det är  jag som känner och som inte känner matilda.

Det var nog det jag hade att skriva för tillfället, några frågor? 

Puss och natti <3


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag såg inte skillnad på er när ni gick på högstadiet och såg likadana ut, nu är det jättestor skillnad enligt mig :P

2008-05-14 @ 23:47:36
URL: http://sanniss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback