Bokens afton!


Puuuh. Nyss hemkommen från en helkväll i Kalmarsalen. Började bakom scenen för att fixa det sista med inredningen på scen innan författarna började inta sina platser. Sedan blev det tre timmar med underhållande, intressanta föräläsningar och framträdanden av flera mycket duktiga författare (säger jag som knappt aldrig läser böcker, förutom skolarbeten), men jag måste faktiskt medge att jag blev intresserad av det dem sa och av deras böcker!

Jens Lapidus, Mia Törnblom och Mårten Sandén var de mest intressanta enligt mig. Jens (snabba cash) pratade om livet bakom i stockholm, farliga och kriminella livet på stureplan och människorelationer överhuvudtaget, väldigt duktig!
mia var trevligast, pratade en hel del med mig, faktiskt. Glad och pratglad och minst sagt underhållande, pratar och skriver om självkänsla samt självbiografi om sitt före detta liv som knarkare/kriminell.
Och Mårten som skriver om "Petrinideckarna", mest barnböcker som verkade helt otroligt roliga, hade jag haft barn hade jag köpt hela serien, vet att jag läst de första böckerna han skrev när jag gick i fyran/femma..och gillade dem mycket! Great :)

Efteråt stannade vi och plockade undan allt från scenen igen, fick lite beröm för arbetet och den fina dekorationen, och sedan tog oss hem igen. Nu har jag nyss ätit lite och är SJUKT trött. Dags för sängen :)

Imorn är det skolan, körlektion och möjligtvis stan en sväng som står på schemat. Kanske kanske kanske blir det även utgång med tjejerna..det tål verkligen att tänkas på med tanke på mina tre utekvällar förra veckan (men det var ju lov..). Anyway, om det blir utgång blir det nyktert för min del. Punkt slut.
Jag ljuger säkerligen ibland (det vet jag om) men jag håller också det jag lovar. Nu vet ni det. GODNATT!

Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback