projektarbete och rättegång


Hej på er :)

Min torsdag har varit väldigt bra på många sätt, framför allt när det kommer till skolan! jaa nu ska ni få höra..
Dagen började lite segt eftersom jag var trött sen vi var ute igår, men blev genast bättre när en mycket bra vän gav mig skjuts till skolan, du är great! Bara att slippa cykla i kylan liksom, morgonen räddad!

Fortsatte med projektarbete (efter att ha pratat igenom gårkvällens bravader med tjejerna..tog en stund. Haha), Jag och isabelle som är ansvariga för modet och kläderna till vår visning/show, gick en runda på stan med en bunt presentationsbrev, runt i de butiker vi hade tänkt oss. Jag vet inte varför men på något knepigt sätt lyckades vi få alla butiker vi velat att ställa upp (eller snarare delta) vid kvällen till vår modevisning! LYCKA! antingen är jag rätt bra på att tala och marknadsföra saker, eller är de helt enkelt villiga att hjälpa till trots att det är ett slags "skolprojekt"..eller så såg vi bara fruktansvärt söta ut, jag i min mössa och isabelle i sin päls! Haha. Låt oss hoppas på det första eller andra alternativet..

I alla fall så gick vi tillbaka till skolan med ett mycket gott humör för nu kommer vårat projekt verkligen att bli seriöst! OCH skitkul. Den femte februari, på Sandra, här i kalmar hålls modevisningen och showen. Det kommer bli sjukt roligt att arbeta med fram tills dess och ännu roligare att genomföra. Nu står modeller som nästa på schemat, ut och jaga med andra ord.. jaga och jaga? men ja, killar och tjejer med bra variation! Toppen helt enkelt.

Rättegång har vi hunnit med att gå på idag också, skoluppgift i rättskunskapen, mycket intressant måste jag säga. Ett fall mellan två personer som slagits inne på Palace här i kalmar en utekväll. Sånt händer ju hela tiden, så det var verkligen spännande att följa, dessutom var det första gången för mig att vara med på en rättegång. Absolut intressant!

Nu ska jag skissa lite på ett par saker.. och sedan dansa.
Hoppas ni haft en lika bra dag som jag!

PUSS!
Matilda

Kommentarer
Postat av: issan

du är gullig mitt barn! :D

2008-11-06 @ 20:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback