economic

dagarna rullar på och snart är de helg, skönt eller vad.

anledningen till rubriken är bara den att just nu snurrar det verkligen bara runt en massa om ekonomi i huvudet på mig. Blivit väldigt mycket snack om sådant på senaste, söka jobb - var och hur mycket lön, råd med vad/inte nu och senare.. vad ska man göra för att tjäna pengar snabbt, men framför allt, all denna aktiekunskap som kursen för unga aktikesparare tog upp igår. Var nämligen på kurs med unga aktikesparare igårkväll tillsammans med andrej och bagge, intressant absolut.. och god fika :D kanske ngt att fundera lite på, detta med aktier.. åtminstone inför framtiden, lite riskfyllt att satsa massa pengar på sådant i denna ålder kanske, men fonder may be.

Monki öppnade igår och det blev ett kort besök där med syster, hittade var sin topp.. men i det stora hela var de lite si och så enligt oss båda. Ganska liten butik och lite för tråkigt sortiment, men visst, vad hade vi väntat oss - det är ju ingen storstad vi bor i så de riktigt coola grejerna kanske inte kommer att komma in heller, eller blir de senare.. hoppas, fast finns fördelar med att hålla det såhär också, eftersom att det då inte blir plagg som varenda en i kalmar har :p

Syster och jag gick på kvällen ut, det blev km och sedan bistro - lagom med folk var de allt och helt okej rolig kväll absolut :) Det var nyktert då jag körde dit och hem, nice var de trots allt. Tråkigt bara att det ska vara de kvällar man väljer att avstå alkohol som man blir bjuden på det, haha! men men.. kul kan man ha ändå!

Nu ska jag ner och ta mig något att äta för att sedan köra pappa till restaurangmöte o sedan vidare till baby!

Puss
Paulina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback