Gårdagens lyx!


jag tänkte berätta lite kortfattat om gårdagen som jag spenderade i hop med syster och mammi i borgholm. vi tog oss dit, till smyckesskrinet, som är en slags vintage/antik butik med allt vad det gäller smycken och festklänningar. vi kom dit i syfte att hitta varsin balklänning, jag och syster, jag ville egentligen hitta mig min studentklänning också..eftermiddagen i butiken tog tre timmar och vi provade klänning efter klänning. Hon som äger butiken var verkligen hjälpsam och otroligt trevlig! Hon tog fram klänningar i massor i våra storlekar och modeller som passar oss och vår smak, innan vi ens hade börjat prova alla som vi valt ut, fick jag syn på min kommande studentklänning! Underbart fin och exakt så som jag tänkt mig att jag vill se ut på min student! Helt otroligt, kritvit, spets, tyll...tänker inte avslöja mer än så. Jag hade bestämt mig för att jag ville ha den innan jag ens provat den, men blev ännu mer övertygad då den faktiskt satt jättebra på!





Efter tre timmar hittade jag även min balklänning, valde mellan fyra stycken och sedan åkte dem bort en efter en då jag fick lite tid att jämföra och tänka efter..valde till sist länge mellan två olika, helt olika stil och modell och färg, så olika som de bara kunde vara, men det blev till sist den som var mest jag. Den andra var lite mer kaxig, fast lite traditionell och jag ville nog ha en lite mer som stack ut som syster min..jag tror att denna blev bra tillslut, det var inte riktigt så som jag tänkt mig den men efter att ha provat alla igår så fick jag en tankeställare och kom fram till att jag ville ha den lite mer annorlunda och speciell, och det var den här, minst sagt! en riktigt prinsessklänning, resten lämnar jag åt fantasin..blir roligare så :) så nu är det fixat, båda mina klänningar och jag är helnöjd! Nu återstår bara skor och accessoarer, men jag har ju lite tid på mig kvar att fixa det. Måste dessutom sy in min klänning till balen lite grann för att få den att sitta perfekt.
Underbart trevlig och rolig dag med mycket kläder som åkte av och på, haha, damen som har butiken sa att vi verkligen gjorde hennes eftermiddag och att hon hade haft en jätte kul dag med oss där, och det tror jag det eftersom vi lämnade butiken med en blus och klänning till mamma, två klänningar till mig och en till syster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback