home sweet home

Äntligen hemma igen, är glad att det inte dröjde längre än de faktiskt gjorde.. det blev en väldigt annorludna dag igår för min del då många oväntade saker uppkom. Jag ska ta det från början.

Vaknade vid 07:00 (Hade sovmorgon så alarmet ringde först någon timme senare) med fruktansvärd magont, nyss haft kräksjuka med feber och illamående men detta var inte alls samma typ av känsla i magen, de kände jag direkt.
Gick upp för att känna efter och berätta för mammi hur jag mådde och sedan blev det bara värre och värre - spydde galla  två-tre gånger (varav den första i min blomkruka, haha hann inte någon annnanstans) innan det var dags att bege sig till akuten. Har nog aldrig haft sådan smärta någonstans förut, mammi fick i princip bära mig ut till bilen samt klä mig (dagens outfit bestod av mysbyxor och halo kitty linne, samt en hoodtröja, i denna stund struntade jag blankt i allt vad bh smink och hår var kan jag tala om, smärtan hade liksom tagit över :S)
Spydde även i väntrummet på akuten och kunde inte sitta upp så blev omhändertagen förvånansvärt snabbt därefter. Dagen bestod sedan av blodprover (4 rör, uhhh) blodtryck, sänkavärdet, febertagning, hjärtlyssnande, gynnundersökning med allt vad det innebär plus ca tusen frågor från säkert 12 olika sjuksköterskor och doktorer angående mitt magont. uh kan tala om att det mestadels var mammi som stod för svaren på alla dessa frågor. Fick smärtstillande rakt ut i blodet och magontet försvann på ett ögonblick, en sådan lättnad har jag nog aldrig upplevt.

Resten av dagen låg jag på akutavdelning och väntade på att mina provsvar skulle ges, mammi höll mig sällskap hela dagen <3 och jag började faktiskt att må riktigt bra och ställa mig in på att få åka hem, vilket jag inte skulle gjort då sjuksköterskan kom och meddelade mig att jag var tvungen att stanna över natten då mitt värde av vita blodkroppar var väldigt högt, sjukt besviken och ledsen blev jag.. jag menar, tillbringa en fredagkväll på sjukhuset i all ensamhet? usch

Jag var dessutom extremt hungrig då jag inte ens ätit frukost, men det blev dropp och inget ätande förrän idag, snacka om att jag var hungrig!

Syster och pappi kom och hälsade på mig och lämnade grejor till mig under kvällen då jag blev flyttad till inlagd-avdelningen för att få ta nya prover. Fick feber under kvällen men mådde förhållandevis bra ändå, älskling var där och tog hand om mig tills jag idag på morgonen fick nya provsvar som var riktigt bra och därmed tillfälle att åka hem :) äntligen!

Just nu hoppas jag bara på att det inte är blindtarmen som de från börjar trodde, utan bara någon infektion i magen, för om det är blindtarmen så kan magontet komma tillbaka och då är de in till sjukhuset igen för operation som gäller och det har jag verkligen INTE tid med för tillfället..

Nu har jag precis vaknat efter att ha sovit hur gott som helst i min egen säng, sjukhussängar är inte att föredra alltså!
Det blir snart dusch och lite lunch för min del, hoppas ni har en härlig helg och tack till alla er som hört av sig till mig och tagit hand om mig <3 Ni är för snälla, det är tack vare er jag mår bra igen :)

Fick en helt underbar väska utav syster igår, tack bästa du <3 (bild kommer)

Kram
Paulina

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ne gud vad läskigt =/ tur att du mår bra igen!

2009-01-31 @ 13:50:37
URL: http://nathaliemoberg.blogg.se/
Postat av: hanna

matilda var inne och köpte mat hos mig idag och berättade vad som hade hänt.. skönt att höra att det är bättre nu. Krya på dej! =)

2009-01-31 @ 18:07:50
Postat av: Sandy

usch då !! gumman trodde inte det var så allvarligt :/ är ju bra att det är bättre med dig iaf! hoppas det inte kommer igen. Tänker på dig gumman! Saknade dig i skolan i fredags. ses imorgon! Krya på dig honey!

2009-02-01 @ 11:46:02
URL: http://sandicandi.blogg.se/
Postat av: Sannis

Åh låter inget vidare alls, Hoppas allt är bra iallafall. Saknar dig de vet du bästa!

2009-02-01 @ 14:56:00
URL: http://sanniss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback