no stress

Det är ganska lustigt egentligen, låten no stress borde egentligen ha en helt annan melodi än vad den har, för är det inte just stressad man blir utav den, och ändå är den så sjukt härlig så att man blir glad samtidigt :D underbart!

Jaja, det var egentligen inte det jag skulle starta inlägget med, men det kändes lite passande då det är just stress som mitt liv består av för tillfället. plugg, (både läxor och prov) körkorts teori och därtill även körning, hinna umgås med alla de som man vill hinna umgås med, ha ständig närvaro iskolan och satsa högt i de flesta ämnen, och dessutom försöka hålla uppe humöret både iskolan och hemma för att samtidigt ha en ständig längtan efter helg, i bakhuvudet. Helg för mig betyder total avkoppling. Jag skulle aldrig få för mig att sätta mig en lördageftermiddag och plugga.. även ifall jag hade något viktigt, helgen är liksom till för vila och nöjen, inte massa plugg och stressande.

En annan grej just nu som orsakar lite smått panik och även stress igen då, det är allt planerande kring bal och student.. har alltid tänkt att det borde vara en underbar tid att gå andra terminen i trean och känna att shit, det är faktiskt min sista termin på gymnasiet. Tycker liksom att bara tanken på att man snart ska ta studenten borde göra att allt plugg känns mindre jobbigt, men nja.. med körkort, bal och student i tankarna är de inte så lätt. Det är tusen grejer som ska planeras bara inför balen, klänning smink skor hår väska tider hit och dit.. hade nog inte riktigt tänkt mig att de skulle bli så pass mycket förberedelser såhär tidigt, jag menar, det är ju bara JANUARI än så länge.. men det gäller och vara ute i god tid, det är ju så.

jaja, att skriva är faktiskt ganska avkopplande det med ibland, så därför satte jag mig här för att skriva av mig lite. Något som jag troligtvis (efter klagomål från bl a syster) borde göra betydligt oftare. Det får nog bli en ändring på den saken!

En annan grej att förändra inom kort är mina träningsvanor, lagt av med dansen nu, det känns sorgligt och overkligt, det gör det verkligen. Men jag tror att det är dags för ett gymkort snart, lite mer av hela styrkebiten och sådära, kan ju kombinera med lite danspass och sånt med? Träning behövs verkligen, känner det nu när man inte tränat på ett tag, man blir helt seg och lat om eftermiddagarna och trött på helt fel tid av dygnet. Time for change även där alltså!

Det här blev himla långt.. får nog bli ett inlägg till before it's time for bed.

Btw, fem stycken av ordet stress i detta inlägg, shit... de är dags att börja planera mera, helt klart.. haha

/Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback