Tisdagens höjdpunkter


Min tisdag har varit lite sisådär. Blir alltid lika trött efter man ställt om klockan, då man förlorar en timme i tid. Och det tar alltdi sån tid för mig att hitta tillbaka till mitt normala tillstånd med normala och regelbundna sovtider, sjukt jobbigt. I alla fall så började min dag med trötthet, och extrem förkyldning som jag antagligen åkt på i helgen..ganska jobbig morgon med andra ord, kul för er att veta, haha. Knappt någon frukost hemma heller vilket gjorde mig på dåligt humör i kombination med ovanstående faktorer..tog mig ändå till skolan för svenskalektionen som jag ansåg vara viktig men oj så fel jag hade, fyra personer i klassen där plus en genomgång som jag ändå säkert kunnat klara uppsatsen imorn utan, ett mail missat på min skolpost angående inställd lektion, eller ej behövligt-att-komma-på-lektion. Så det var min morgon..
Dagen fortsatte med mottagande av organisation/ledarskaps hemtentan och ingen lektion efter det, tog mig därför en promenad hemåt i solen med isabelle, trevligt var det!
Väl hemma blev det först tv:n en stund för att vila upp mig lite, hundra år sedan jag och tvn umgicks..intressant ibland det där. I alla fall så lagade jag sedan lunch och eddie kom hit och åt, har sedan ägnat mig åt hemtentan samt vilande/lite sömn med eddie. Mysig men jobbig dag. Kvällen slutade med inhandling av frukost tills imorn och mellanmål till uppsatsen på maxi med eddie. Jag körde bil! Lyckades dock inte med en perfekt parkering..får bli nästa gång :p körde hem efter ett långt samtal om högskolor, boende och framtiden..suck vad jag är trött på allt det där! har knappt börjat tänka på det än och är redan i fas för att välja och ta en massa beslut, alla på en gång med, det går bara inte. Så mycket att ta hänsyn till och görs val emellan, ska man ta hänsyn till familj,vänner, pojkvän, bästa skolan, bästa staden att bo i, miljön och tiden? Kommer jag att kunna klara av (såklart det går men..vill jag?) flytta ensam till ett ställe och börja om på nytt, kommer jag att (allt går om man bara vill?..) orka med studier på en gång igen, nu? Börja läsa direkt? Borde jag inte ta ett år ledigt och..göra vadå? kommer jag att kunna (det blir väl vad man gör det till, rätt inställning?) få ett jobb som är hyffsat roligt och som jag kommer att kunna trivas med innan studierna sätter fart igen? VAD vill jag studera? VART?

Brrr.

Tips från "Blondinbella", skriv ner tre betydelsefulla saker som du är nöjd över som du gjort under dagen,
♥ övertalade mig själv att gå till skolan på första lektionen trots min extrema förkyldning och trötthet.
♥ lagade en mycket bra kompletterad och god lunch till mig själv och min pojkvän, längesedan..
♥ började på min hemtenta trots att jag egentligen inte alls behövde det, redan idag.

Jaa..det där kändes ju rätt bra, samtidigt som jag VET att det också finns tre saker som jag inte borde vara så stolt över som jag varit lat med i dag. Äh, ska alltid se det så negativt. Jag är duktig och det jag gjort idag var bra. Punkt slut.

Natti!
Matilda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback